6 Aralık 2011 Salı

Reto Ziegler

**Juventus'a dört yıllık imza attıktan sonra hiç maça çıkmadan neden Fenerbahçe'ye kiralık gelmek istedin?
Sampdoria'daki kontratım geçen yıl bitmişti ve yenilenmeyecekti. Beni isteyen birçok kulüp vardı. Juventus'ta beni isteyen hoca kulüpten ayrıldı. Fenerbahçe beni daha önce de istemişti ama Andre Santos olduğu için olmamıştı. Yeni sezonla birlikte Andre Arsenal'a gidince buraya gelme kararı verdim. Fenerbahçe'den teklif aldığımda iki kulüpte nasıl sezonlar geçireceğimi düşündüm. Juventus takımı aklıma çok yatmamıştı. Fenerbahçe beni ısrarla istemişti ve Aykut Kocaman'ın bana takımda yer vereceğine inanıyordum. Sezona iyi başlayabilmek, gittiğin yere uyum sağlayabilmek önemli ama daha da önemlisi transfer teklifi aldığın kulüpte teknik direktörün seni istemeden önce takımdaki yerini belirlemiş olması gerekiyor.


Samsunspor maçından sonra sana maçla ilgili soru sorulduğunda maçın önemli olmadığını söyleyip,depremzedelere ve terör mağdurlarına başsağlığı dilemiştin.Futbolun dışında dönen dünya ile ne kadar ilgilisin? 
Ben de herkes kadar olan bitenle ilgiliyim. Terörist saldırılardan hemen sonra deprem oldu. Bu kadar üzücü olayları art arda yaşamak insanı hassaslaştırıyor. En büyük rahatsızlığım dünyada aç insanların olması. Mutlaka bir yardım işinin içinde olmak istiyorum. 

En çok etkilendiğin şehir hangisiydi? 
Hep güzel şehirlerde oynadım. Cenova'da deniz yeter. Zürih Avrupa'nın en güzel şehirlerinden biri. Londra'da yaşamak çok zevkliydi. İstanbul mükemmel bir şehir. Bir yandan şunu da söylemeliyim ki bu şehirler de tatil yapmak için bulunmadım. İşimden arta kalan zamanlarda tadını çıkarmaya çalıştım sadece. Saha dışında kendinizi mutlu ettiğinizde sahada daha başarılı oluyorsunuz. (Bu sorudan sonra bizim için Reto'nun tercümanlığını yapan Fenerbahçe Futbol Takımı İletişim Sorumlusu Orkun Yazgan, onun deplasman maçları için gittiği her şehrin kültürünü ve nüfusunu ince ince araştırdığını, hatta kulüp personelinin ve diğer futbolcuların birçok şeyi ondan öğrendiğini anlatıyor.) 

İstanbul'un mükemmel bir şehir olduğuna nereleri gördükten sonra karar verdin?
Volkan bize teknesiyle boğaz turu yaptırdı ve kendi elleriyle mangal yaptı. Fil Burnu denilen yerde gün batımını izledik. Bir tarafta Avrupa, bir tarafta Asya olunca köfteler daha lezzetli oluyor! Annem ve babam da İstanbul'dan gitmek istemiyor. En sonunda ''Beni biraz yalnız bırakın'' demek zorunda kaldım! İstanbul'u çok anlattığımdan arkadaşlarım da merak etmeye başladılar ve onlar da sürekli gelmek istiyorlar. Onlara da burada bir işim olduğunu ve kendileriyle çok ilgilenemeyeceğimi söyledim. 

Fenerbahçe'de seni en çok ne etkiledi? Diğer takımlardan farklı ne var burada? 
Çok farklı bir sezon yaşıyorum. Her hafta, her maç hayatım boyunca görmediğim şeyleri görüyorum. Her hafta ''Ne olacak acaba?'' diyorum. Bu kadar farklı olayı art arda hiç yaşamamıştım. Sezona seyircisiz maçla başladık .Sadece kadınların ve çoçukların izlediği bir maç oynadık. Her maçta başka bir şey için saygı duruşunda bulunuyoruz. Beşiktaş maçında sahaya taraftarlar girdi. Maçlardan önce İstiklal Marşı okuyoruz. Üzüntülü olayları bir kenera bırakırsak sıkılmaya pek vaktimiz olmuyor. 

Fenerbahçe'nin içinde bulunduğu dönem seni nasıl etkiledi? 
Taraftarın ve takımdaki oyuncuların başka bir takımda olacağına ihtimal vermediğim şekilde birbirlerine sahip çıktıklarını söyleyebilirim. Fenerbahçe ile çıktığım ilk antremana binlerce taraftar geldi. Havaalanından Samandıra Tesisleri'ne bir saatte gidebildik. Binlerce taraftar bizi karşılamaya gelmişti. Her ülke farklı bir tecrübe ama Fenerbahçe benim için  bambaşka bir tecrübe oldu. Bu seneki özel durumların da bunda çok büyük payı var. Az önce Emre ve bütün fizyoterapi ekibiyle birlikte yemek yedik. Uğur Boral da geldi. Akşam Stoch'la birlikte vakit geçireceğiz. Daha dün idari menajerimizin eşinin doğum günü partisindeydik. Geçen yılki şampiyonluğun da başarısının buna borçlu olunduğunu düşünüyorum. Aykut Kocaman futbolu bırakalı çok olmadığı için bizi iyi anlıyor. Bu takım geçen yıl hakkıyla şampiyonluk kazandı. Bu sezon da hakkıyla şampiyon olacak. Herkese en güçlü olduğumuzu göstereceğiz. 

Sadece kadınların ve çoçukların izlediği maç sence nasıldı?
Bütün stat parfüm kokuyordu. Bana o maçla ilgili dünya basınından da çok soru geldi. Çok şaşırdığımı söyledim. Orada tarihe tanıklık ettik. O taraftara galibiyet armağan etmeyi çok isterdim. Dünyada 45 bin kadın taraftarı bir araya toplayacak başka bir kulübün daha olduğunu sanmıyorum. Fenerbahçe'de şampiyonluk yaşamak istiyorum. 

Türkiye'ye gelmeden önce Galatasaray-Fenerbahçe derbisi hakkında ne biliyordun? 
Çok sıcak bir derbi olduğunu İsviçre'de oynadığım dönemden beri biliyorum. Ben de oynamak için heyecanla bekliyorum. Bu sayade kendimi Galatasaray-Fenerbahçe derbilerinde daha önce bulunmuş gibi hissediyorum 

. **4-4-2 Türkiye dergisinin Aralık sayısı için Hilal Gülyurt tarafından yapılan röportajdan alıntılanmıştır. 


3 yorum:

  1. ne güzel bir roportaj olmus. Soruları da beğendim. Daha önce bilmediğim şeyler öğrendim. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. gerçekten güzel bir röportaj ben yanlızca ziegler'in fenerbahçe ve türkiye ile ilgili yaptığı açıklamlara yer verdim.dergide daha geniş bir söyleşi var.

    YanıtlaSil