30 Eylül 2012 Pazar

Kasımpaşa 2 Fenerbahçe 0 - We Have A Problem

Maç sonu yazı yazmak artık içimden bile gelmiyor. Ortada kötü giden 1-2 şey olsa oturup üzerine kafa yorucam ama bir takım bütünüyle (yönetim, taraftar, teknik kadro ve en önemlisi futbolcular) kötüsüyse orada daha büyük sorunlarla karşı karşıyayız demektir. Bu dışarıdan görünmeyen ama Fenerbahçe'yi en tepeden en aşağıya kadar etkileyen virüs nedir bilmiyoruz ancak çok ciddi ve etkili olduğu kesin. Kasımpaşa hocasını değiştirmesine rağmen benim maça dair beklentim sınırlıydı ve nitekim maç boyunca bu düşüncemde çok yanılmadığımıda gördüm. Bir takımda 1-2 oyuncunun maç boyunca kötü oynama hakkı var, siz mücadale edersiniz rakip sizden daha fazla koşar, mücadele eder ve daha güçlüdür yenilirsiniz ona da eyvallah ama bütün takım sonradan oyuna girenlerde dahil bu kadar vurdumduymaz nasıl olabiliyor anlamıyorum.

Koşmadan, mücadele etmeden, hele 7 kişiyle kendi sahanda bekleyerek gol bulmak imkansıza yakın. Nitekim artık bir taktik haline gelen Fenerbahçe son 20 dakika oyundan fiziken düşer planı ile Marsilya 2 gol buldu, Trabzon son vuruş beceriksizliği ile 1 puan aldı ama Kasımpaşa 2 gol bularak 3 puanı cebine koydu. Direkten dönen ya da kaçırdığı diğer toplarda cabası. Alex'in orta sahanın da gerisine gelip top almaya çalışması oyunu buradan kurmayı denemesi, Sow'un tek başına bir oraya bir buraya savrulması, neden 11 oynadığını anlaymadığım Stoch'un güçsüzlüğü ve isteksizliği ve takım halinde isteksiz kalınması maçın kaybedilmesinin en temel faktörleri. Çok kötü Fenerbahçe maçları izledim, deplasmanda dan dun toplarla geçen 90 dakikalara tahammül ettim ama her sene aynı senaryo ile sahnelenen oyundan bıktım. Kim ne sorun yaşıyorsa yaşasın sahaya çıkan adam mücadele edicek, etmiyorsa yerine eden gelicek. Maç seçen tiplerden, hocayla hemen küsen oyunculardan gına geldi. Paranızı alıyorsanız sahaya çıkıp mücadele ediceksiniz, yenilsenizde kimse size neden yenildik demez. Taraftar sahada oynadığınız futbolun! ne olduğu gayet görüyor. Sürekli başkan, taraftar gazı ile mücadeleye başlayacaksanız hiç başlamayın. Her sene gazla dönmez bu çark. Çıkın oynayın, oynamıyorsanız da oynayana mani olmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder